O nas, czyli o rankingach i porównywaniu produktów

Od 10 lat w polskim internecie królują strony, które mają za zadanie porównywać produkty dostępne w sklepach. Niektórzy na tej podstawie tworzą rankingi, które mają wyłonić najlepszy produkt. Czy to ma sens i czy są lepsze metody? Bez wątpienia tak i o tym poniżej.

Rankingi najlepszych produktów po nowemu!

Na stronie głównej prezentujemy najnowsze rankingi, które zbudowaliśmy naszą nową innowacyjną metodą. Bowiem pospolite porównywanie parametrów technicznych przeszło już do historii i trzeba było stworzyć coś skuteczniejszego.

Nasza metodologia jest prosta i w naszym mniemaniu skuteczniejsza, bo bierzemy pod uwagę kilka cech danego produktu:

  • parametry techniczne;
  • prestiż danej marki;
  • opinie w sieci;
  • gdzie jest serwis gwarancyjny;
  • cena produktu;
  • użyte materiały.

Jak widać poniżej, jest wiele rzeczy do porównania i przeanalizowania. Dlatego nasze rankingi powstają długo i zawierają wiele szczegółowych danych.

rankingi
Wycieczka do sklepu bez lektury rankingów, to bardzo ryzykowna nieodpowiedzialność.

Czy dany ranking pokazuje prawdę?

To, czy dany ranking jest w pełni obiektywny jest naszym priorytetem. Do wiarygodności i obiektywności przykładamy szczególną wagę, bo producenci o swoich produktach zawsze mówią dobrze.Dlatego niewystarczające jest porównanie podstawowych parametrów technicznych i trzeba zajrzeć głębiej.

Często okazuje się, że reklamowany produkt zajmuje w niektórych rankingach bardzo wysokie pozycje, ale po lekturze komentarzy, można dojść do wniosku, że produkt nie jest wart ani grosza. Owszem, zdarza się, że negatywne opinie wystawia konkurencja, ale gdy mamy do czynienia z dużą ilością komentarzy, to możliwym jest odrzucenie fałszywek i skupienie się na prawdziwych recenzjach.

O nas, czyli o pracy redakcji przy rankingach

Jest nas dwoje, a czasami troje, bo w naszej redakcji pracują też osoby na praktykach. Naszą pracę rozpoczynamy od sprawdzenia, czego szukają klienci. Wówczas mamy pewność, że istnieje realne zainteresowanie danym produktem. Przykładowo zmywarki, czy klimatyzatory stają się popularne w okresie wiosenno-letnim i ostatniego czasu przeżywają swój wielki boom. Dlatego wiele czasu poświęciliśmy na porównanie produktów z tej kategorii.

Zasiedliśmy do lektury gazetek reklamowy, sprawdziliśmy sklepy internetowe i doszliśmy do wniosku, że prym wiedzie pięć produktów. Nie tworzyliśmy rankingu 10-20 zmywarek i klimatyzatorów. Bo opinie klientów, jasno świadczyły, że w grze jest 5-6 marek,

Ponadto przeglądamy też YouTube, bo filmiki potrafią powiedzieć więcej niż reklamy i komentarze. I jeśli materiał nie jest sponsorowany, to kontaktujemy się z autorem filmu i uzyskujemy odpowiedzi na nurtujące nas pytania.

Dlaczego porównywanie produktów jest popularne?

Tak, wszelkiego rodzaju porównywarki są obecnie bardzo popularne. Każdy chce zaprezentować swój ranking i pokazać, co jest najlepsze. Dzieje się tak, bo sklepy miewają bardzo różne ceny i idąc do sklepu bez poznania cen w innych sklepach jest bardzo niepoważną decyzją.

Ale cena to nie wszystko, bo przykładowo porównywanie olejów silnikowych, czy telefonów daje tę korzyść, że dochodzi się do wniosku, że potrzebujemy zupełnie innego produktu. Przeglądając konkurencyjne oferty możemy dojść do wniosku, że zamiast pilarki tarczowej, bardziej użyteczna okaże się piłą łańcuchowa. Zaś syntetyczny olej silnikowy należy zamienić na ten preferowany przez producenta samochodu.

Czy najlepsze produkty są najdroższe?

Jak napisaliśmy powyżej, cena również jest brana pod uwagę przy tworzeniu rankingu. Ale nie oznacza to, że ta najniższa (lub najwyższa) daje dodatkowe punkty. Cena ma znaczenie, ale dopiero wtedy, gdy produkty spełnia podstawowe parametry techniczne. Wówczas sprawdzamy, ile powinna kosztować podstawowa wersja danego produktu. Więc smartfon, który nie ma czytnika linii papilarnych lub karty dual sim, nie powinien kosztować zbyt wiele. Bowiem istnieje pewien standard, który wart jest określoną ilość pieniędzy.

Gdy producent za zwyczajny sprzęt żąda wysokiej ceny, to bez wątpienia, coś jest nie tak.

Ważna uwaga: Przed czytaniem danego rankingu sprawdź datę jego publikacji. Bo w przeciwnym razie może się okazać, że porównujesz produkty, które są bardzo stare i nie ma już ich w sklepach.

Czego i jak szukają klienci?

Każdy z nas kieruje się wiarygodnością danej marki, czyli czy jest w stanie jej zaufać. Ale drugim ważnym elementem relacji klienta z daną marką jest umiejętność rozwiązywania problemów gwarancyjnych w trudnych sytuacjach. Specjaliści twierdzą, że ma to szczególne znaczenie w Polsce, gdzie mamy do czynienia z niskim i średnim poziomem zarobków, co przejawia się deficytem zaufania do producentów. Zatem wiarygodność marki i serwis gwarancyjny decydują o tym, czy klient może mieć pozytywne doświadczenia.

Czego jeszcze oczekujemy i szukamy w porównywarkach? Marki o dobrym wizerunku, bo nikt nie zarekomenduje dostawcy, który w reklamie obiecuje wymarzone wakacje, a wysyła swoich klientów do hoteli niskiej jakości. Podobnie,gdy firma logistyczna zapowiada dostarczenie przesyłki w 24 godziny, a potem zajmie to 4–5 dni. Niewielu producentów i usługodawców wie, że wizerunek budują pozytywne doświadczenia, czyli to że przyjemnie zaskakiwani i dostaniemy w hotelu lepszy pokój, niż się spodziewaliśmy.

Zapraszamy do naszych rankingów i czekamy na Wasze opinie!